به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، ابراهیم لایق، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان، از عملکرد مثبت این اداره کل در زمینه پاسخگویی به مراجعین و پیگیری شکایات و درخواستهای مردمی و پاسخگویی به ۳۷۹ مورد شکایت و درخواست مردمی در سامانه سامد خبر داد و گفت: این عملکرد منطبق با معیارهای دستگاههای نظارتی استان بوده است.
وی ادامه داد: هدایت پاسخگویی به بیش از ۸ مورد شکایت و درخواست رسیدگی در سامانه سازمان بازرسی در کوتاهترین زمان، از دیگر عملکردهای این اداره کل محسوب میشود.
لایق همچنین از ثبت ۱۱۷ مورد ملاقات مردمی مدیر کل در بهار و تابستان امسال خبر داد و افزود: راهکارهای لازم برای افزایش بهرهوری و اصلاح برخی فرآیندها به منظور کسب رضایتمندی مراجعین و ارائه خدمات مطلوبتر به مردم بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: واحد ارزیابی عملکرد برنامه منظمی جهت بازدید از ادارات تدوین نموده است. در این بازدیدها، روند پاسخگویی حضوری و سامانهای، اجرای دستورالعملهای نظرسنجی از مردم به صورت غیرحضوری، نصب کد دوببعدی و حضور و غیاب کارکنان مورد بررسی و پایش قرار میگیرد.
لایق در خصوص انجام بازدیدهای ادارات راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستانها گفت: شهرستانهای آمل، محمودآباد و سوادکوه در راستای شاخصهای عمومی ارزیابی عملکرد، موضوعات رضایتسنجی (کد دوبعدی کارکنان)، دسترسی توانخواهان به فضای اداری (مناسبسازی ادارات برای استفاده معلولین و جانبازان)، مدیریت سبز (با تأکید بر کاهش مصرف انرژی و مدیریت مصرف آب و توجه به تفکیک زباله در مقصد) و بازرسی از وضعیت ساختمان اداری و محیط کار پرسنل بر اساس چک لیست بازرسی به صورت رندومی قرار گرفتند.
لایق ضمن تشکر و قدردانی از حمایتها و پشتیبانیهای همهجانبه کلیه همکاران از جمله مدیرکل، معاونین، روسای ادارات ستادی و کارشناسان مرتبط با شاخصهای ارزیابی عملکرد، گفت: این واحد در انعکاس عملکرد اداره کل در ارزیابی سال ۱۴۰۲ یاری رسانده است. به گونهای که در مجموع شاخصهای عمومی و اختصاصی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، این اداره کل در جشنواره شهید رجایی در میان ۶۱ دستگاه اجرایی استان حائز کسب رتبه برتر شد و از سوی استاندار محترم و رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی استان مازندران مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفت.